Візуальні щоденники пам’яті

Візуальні щоденники пам’яті

Заходи проєкту «Війна в Україні: візуальні виміри пам’яті» завершилися інтерактивною зустріччю з Володимиром Кривоносом, роботи якого на ВОЛЬНАНОВІ привертають особливу увагу відвідувачів. У кожній з них – виважена концепція, візуалізована думка, чіткий меседж. Автор схоплює приховану сутність явищ, називає речі своїми іменами, розкриває зв’язок індивідуальної пам’яті з колективними образами, показує війну як реальність, яку пропонує прийняти такою, якою вона є. Важливо розуміти, що відбувається, терпляче плекати перемогу, а також вивчати ворога, природу його підступності, логіку його мислення.

Володимир Кривонос задає у своїх роботах складні питання: Як мислить зомбі? На чому будує свої наративи? (за умов, що ми звикли думати, що зомбі взагалі не мислять).

Бути зомбі, на думку автора, означає – бути морально хворим, позбавленим почуття провини і відповідальності за рішення влади і власні рішення, бути зомбі – це небажання знати правду і соборне прагнення до збереження імперської величі. Кремлівський тероризм у роботах представлено як спосіб мислення, що легітимізує насильство. Співучасники – коять, мільйони мовчазних свідків – спостерігають. Це ідентичність, яка побудована на фальшуванні історії, заміщенні критичного ставлення до злочинів сталінського режиму і путінської влади агресивною пропагандою, адаптованими міфами радянщини. Якщо злочини не було засуджено на колективному рівні – вони повторюються.

Філософ Теодор Адорно, якого в свій час вразила трагедія Освенцима, наголошував на колективній відповідальності німців, масовій спокуті, як збереженні моральних засад колективної пам’яті, а у спробах звільнити себе від мук совісті вбачав щось нелюдське.

Чи можлива спокута росіян, які, бувши жертвами зомбі-пропаганди, втратили зв’язок з реальністю, традицією, майбутнім? І чи може бути війна з зомбі війною світоглядів? Для росіян – це війна за штучну пам’ять, для українців – за право бачити минуле таким, яким воно є.

Володимир відповідає на питання: «Чому такі яскраві роботи? Навколо дуже багато жорстокості та негативу, мені хотілося б, щоб люди до кінця вірили у позитивне вирішення подій і берегли світло у душі. Ворог хоче, щоб ми втратили, як він: духовність, добро, щирість сердець та бажання дійсно прагнути до чогось «високого», пам’ять про найцінніше: життя, емоції, прожиті події та людей поруч. Саме тому були створені ці роботи... Щоб люди пам’ятали».

Read more

Опитування «Оцінка стану впровадження безбар'єрності у сфері культури»

Опитування «Оцінка стану впровадження безбар'єрності у сфері культури»

Український культурний фонд та Український центр культурних досліджень спільно з Міністерство культури та стратегічних комунікацій України ініціювали загальнонаціональне опитування, присвячене питанням безбар’єрності у сфері культури. Поділіться своїм досвідом, якщо ви регулярно відвідуєте театри, концерти, бібліотеки чи кінотеатри. Це допоможе нам визначити, що варто покращити, аби зробити культурні враження ще

Персональна виставка Олега Базилевича «Фронтові замальовки»

Персональна виставка Олега Базилевича «Фронтові замальовки»

«Ми на своїй, Богом даній землі, яку ми захищаємо і відстоюємо!» Олег Базилевич Черкаський художній музей представляє персональну виставку київського художника, добровольця, старшого лейтенанта, заступника командира батареї 1-го самохідного артилерійського дивізіону 1-ї окремої танкової Сіверської бригади Олега Базилевича. Картини з передової, з епіцентру війни, створені художником, починаючи з березня 2022