Візуальні щоденники пам'яті (part 2)

Візуальні щоденники пам'яті (part 2)

логотерапія мистецтвом

Сучасний соціальний плакат, присвячений війні, загострює в суспільній пам’яті трагедійні події та часом шокуючий досвід. У російсько-українській війні травматичний вимір культурної пам’яті звернено не лише до теперішнього, а й до нашого минулого. Його представлено на проєкті «ВОЛЬНАНОВА», як в окремих роботах, так і у серіях. Найбільш болюче не хочеться згадувати, говорити, думати, тому воно більше переживається, ніж усвідомлюється. Але деякі твори художників і дизайнерів спонукають як до емоційного сприймання, так і до більш глибокого осмислення подій війни у контексті історії. Один з таких наративів – анексія Криму. Нам вдалося поспілкуватися з авторкою серії «Крим – частина нас» Лілією Півтористою.  

Задум плакатів виник одразу після вторгнення росії на територію Кримського півострова. Ідея серії плакатів почала реалізовуватися у перші дні повномасштабної війни. Як зазначає Лілія: «емоції переповнювали настільки, що бажання реалізувати спочатку було на нулі. Відчай... Злість... Ненависть... Але після чергового масового обстрілу емоції «вибухнули». Полтавщина. Кременчук. Місцевий торговий центр «Амстор». Від пожежі, за даними ДСНС, загинуло 18 людей, поранено 59. Черговий приклад геноциду української нації». Біль спонукав до осмислення подій війни у ширшому контексті, більш масштабно. Так з’явився плакат «Україна». Темні часи, кров на кордонах, але білим на чорному: Україна є, була і буде. Ця робота – месседж-послання: тримаємось, плекаємо надію, пам’ятаймо, хто ми.

У серії «Крим – частина нас» за задумом – 5 робіт. В експозиції представлено два плакати, але бачення серії у цілому (на міжнародній платформі Behance https://www.behance.net/volnanova) розкриває авторську ідею: Крим – частина нас, як єдиний культурний простір: історичний, туристичний, художній, фестивальний, унікальний.

Лілія зазначає, що історія кримських татар одна з найболючіших і найтриваліших: утиски, масові смерті та постійна депортація. На жаль, ця трагічна сторінка в історії України не є перегорнутою, адже анексія – це ще не минуле, це досі – наше теперішнє.

П’ять плакатів – це п’ять ракурсів бачення історії Криму, п’ять граней його культурної ідентичності, п’ять його неповторних візій.

Лілія вважає, що описати Україну в образах можна по-різному. Так, зараз вона поранена, в багатьох плакатах ми бачимо ці символи болю й страждань. Але незламність, прагнення до свободи і незалежності вже не раз проводили нас крізь самі темні тортури до світла. Тому віримо в перемогу та силу України.

Read more

Жіночий простір — воєнний час

Жіночий простір — воєнний час

До Дня Незалежності України Дирекція художніх виставок України спільно з Черкаським художнім музеєм презентує виставку живопису відомих українських художниць — Марти Базак, Ніни Бондаренко, Оксани Одайник, Ірини Єремєєвої, Дарії Добрякової, Юлії Скрипки, Катерини Косьяненко, Тамари Гержан, Анни Духовичної, Ірини Ситник та Ольги Карпенко. Ця виставка є продовженням культурно-мистецького проєкту «Жіночий простір

Виставка робіт Національної спілки художників України до Дня Незалежності

Виставка робіт Національної спілки художників України до Дня Незалежності

До Дня Незалежності України у Черкаському художньому музеї відбулося відкриття виставки Черкаської обласної організації Національної спілки художників України. До експозиції увійшли кращі твори спілчан, які рефлексують калейдоскопічні образи України тут і тепер. Художньо виразні живописні роботи, витончені графічні твори, зразки пластичного та народного декоративного мистецтва втілюють роздуми й переживання митців