Візуальні щоденники пам’яті

Візуальні щоденники пам’яті

Заходи проєкту «Війна в Україні: візуальні виміри пам’яті» завершилися інтерактивною зустріччю з Володимиром Кривоносом, роботи якого на ВОЛЬНАНОВІ привертають особливу увагу відвідувачів. У кожній з них – виважена концепція, візуалізована думка, чіткий меседж. Автор схоплює приховану сутність явищ, називає речі своїми іменами, розкриває зв’язок індивідуальної пам’яті з колективними образами, показує війну як реальність, яку пропонує прийняти такою, якою вона є. Важливо розуміти, що відбувається, терпляче плекати перемогу, а також вивчати ворога, природу його підступності, логіку його мислення.

Володимир Кривонос задає у своїх роботах складні питання: Як мислить зомбі? На чому будує свої наративи? (за умов, що ми звикли думати, що зомбі взагалі не мислять).

Бути зомбі, на думку автора, означає – бути морально хворим, позбавленим почуття провини і відповідальності за рішення влади і власні рішення, бути зомбі – це небажання знати правду і соборне прагнення до збереження імперської величі. Кремлівський тероризм у роботах представлено як спосіб мислення, що легітимізує насильство. Співучасники – коять, мільйони мовчазних свідків – спостерігають. Це ідентичність, яка побудована на фальшуванні історії, заміщенні критичного ставлення до злочинів сталінського режиму і путінської влади агресивною пропагандою, адаптованими міфами радянщини. Якщо злочини не було засуджено на колективному рівні – вони повторюються.

Філософ Теодор Адорно, якого в свій час вразила трагедія Освенцима, наголошував на колективній відповідальності німців, масовій спокуті, як збереженні моральних засад колективної пам’яті, а у спробах звільнити себе від мук совісті вбачав щось нелюдське.

Чи можлива спокута росіян, які, бувши жертвами зомбі-пропаганди, втратили зв’язок з реальністю, традицією, майбутнім? І чи може бути війна з зомбі війною світоглядів? Для росіян – це війна за штучну пам’ять, для українців – за право бачити минуле таким, яким воно є.

Володимир відповідає на питання: «Чому такі яскраві роботи? Навколо дуже багато жорстокості та негативу, мені хотілося б, щоб люди до кінця вірили у позитивне вирішення подій і берегли світло у душі. Ворог хоче, щоб ми втратили, як він: духовність, добро, щирість сердець та бажання дійсно прагнути до чогось «високого», пам’ять про найцінніше: життя, емоції, прожиті події та людей поруч. Саме тому були створені ці роботи... Щоб люди пам’ятали».

Read more

«Венера» Персональна виставка графіки Максима Гладька

«Венера» Персональна виставка графіки Максима Гладька

Черкаський художній музей презентує арт-проєкт заслуженого художника України Максима Гладька — «Венера». Венера — давньоримська богиня любові, краси, бажання, сексу, материнства, весни, садів, процвітання і перемоги. За деякими припущеннями, спочатку Венера була персоніфікацією абстрактного поняття «милості богів». Її образ було запозичено з грецької богині краси і кохання Афродіти. Усім відомий скульптурний образ

Персональна виставка живопису полтавського майстра Вадима Іщенка

Персональна виставка живопису полтавського майстра Вадима Іщенка

Черкаський художній музей презентує виставку майстра з Полтавщини Вадима Іщенка. Митець працює у жанрі малярства та декоративного мистецтва. Натхнення для творчості художник черпає з природи, національного народного побуту та легенд.Народився Вадим Васильович Іщенко у 1970 році в місті Лозова Харківської області. У 1978 році батьки разом з сином переїжджають

Презентація фіджитал-мапи проєкту «MARIUPOL.ME» та виставка-спогад «Мій Маріуполь. Щасливі миті крізь об’єктив»

Презентація фіджитал-мапи проєкту «MARIUPOL.ME» та виставка-спогад «Мій Маріуполь. Щасливі миті крізь об’єктив»

11 квітня у Черкаському художньому музеї відбулась презентація одразу двох проєктів: фіджитал-мапи проєкту «MARIUPOL.ME» та виставки-спогаду «Мій Маріуполь. Щасливі миті крізь об’єктив» та презентація. Мапа «Mariupol.Me» — це сучасне рішення, яке покликане об’єднати ініціативи віртуального світу про Маріуполь на одній платформі та створити комплексний фіджитал-проєкт, який водночас