Візуальні щоденники пам’яті

Візуальні щоденники пам’яті

Заходи проєкту «Війна в Україні: візуальні виміри пам’яті» завершилися інтерактивною зустріччю з Володимиром Кривоносом, роботи якого на ВОЛЬНАНОВІ привертають особливу увагу відвідувачів. У кожній з них – виважена концепція, візуалізована думка, чіткий меседж. Автор схоплює приховану сутність явищ, називає речі своїми іменами, розкриває зв’язок індивідуальної пам’яті з колективними образами, показує війну як реальність, яку пропонує прийняти такою, якою вона є. Важливо розуміти, що відбувається, терпляче плекати перемогу, а також вивчати ворога, природу його підступності, логіку його мислення.

Володимир Кривонос задає у своїх роботах складні питання: Як мислить зомбі? На чому будує свої наративи? (за умов, що ми звикли думати, що зомбі взагалі не мислять).

Бути зомбі, на думку автора, означає – бути морально хворим, позбавленим почуття провини і відповідальності за рішення влади і власні рішення, бути зомбі – це небажання знати правду і соборне прагнення до збереження імперської величі. Кремлівський тероризм у роботах представлено як спосіб мислення, що легітимізує насильство. Співучасники – коять, мільйони мовчазних свідків – спостерігають. Це ідентичність, яка побудована на фальшуванні історії, заміщенні критичного ставлення до злочинів сталінського режиму і путінської влади агресивною пропагандою, адаптованими міфами радянщини. Якщо злочини не було засуджено на колективному рівні – вони повторюються.

Філософ Теодор Адорно, якого в свій час вразила трагедія Освенцима, наголошував на колективній відповідальності німців, масовій спокуті, як збереженні моральних засад колективної пам’яті, а у спробах звільнити себе від мук совісті вбачав щось нелюдське.

Чи можлива спокута росіян, які, бувши жертвами зомбі-пропаганди, втратили зв’язок з реальністю, традицією, майбутнім? І чи може бути війна з зомбі війною світоглядів? Для росіян – це війна за штучну пам’ять, для українців – за право бачити минуле таким, яким воно є.

Володимир відповідає на питання: «Чому такі яскраві роботи? Навколо дуже багато жорстокості та негативу, мені хотілося б, щоб люди до кінця вірили у позитивне вирішення подій і берегли світло у душі. Ворог хоче, щоб ми втратили, як він: духовність, добро, щирість сердець та бажання дійсно прагнути до чогось «високого», пам’ять про найцінніше: життя, емоції, прожиті події та людей поруч. Саме тому були створені ці роботи... Щоб люди пам’ятали».

Read more

Виставка Школи медитативного малювання мандал «Код життя. Проявлення»

Виставка Школи медитативного малювання мандал «Код життя. Проявлення»

17 жовтня у Черкаському художньому музеї відкрилася виставка мандал. Це третя виставка Школи медитативного малювання мандал під керівництвом Олени Казмірчук. Мандала — це давній сакральний символ гармонії і цілісності. Взаємодія з нею зцілює, гармонізує стан, наповнює енергією і красою. Мандала — це малюнок, що складається переважно з кіл, або ж ряду геометричних

Виставка до Дня художника

Виставка до Дня художника

10 жовтня у залах Черкаського художнього музею відкрилася щорічна виставка Черкаської обласної організації Національної спілки художників України приурочена до Дня художника. Відсвяткувавши того року свій 45 ювілей, спілка продовжує розвиватися, презентуючи нові роботи та нові імена. У цьому році твори мистецтва представлені на виставці вельми різнопланово, різнобарвно та різноманітно. Образотворче

Спецпроєкт Миколи Бабака «Ціна Свободи»

Спецпроєкт Миколи Бабака «Ціна Свободи»

Прапор є одним із основних символів свободи для країни. Під його покровом громадяни країни об’єднуються в єдине ціле — народ, який створює свою державу. Ми — держава Україна! Ми — народ України! Ми — вільна і незалежна нація! Ми пишаємося своїм прапором, дбайливо його оберігаємо, встановлюємо на визначних заходах, використовуємо в усіх сферах