Наталія Кохаль. Обереги

Наталія Кохаль. Обереги

/арт-філософія/

Культурно-мистецький проєкт «В реальному часі» презентує три візуальні світи талановитих художниць-киянок, їх почуття і переживання під час війни. Ці світи різні, але мають багато резонансів, зрозумілих кожному українцю.

Коли розпочалося повномасштабне вторгнення, художниці залишались у Києві — це був їх свідомий вибір. Наталія Кохаль пригадує, як переживали моменти повної тиші у пустому місті непередбачуваності розвитку подій. Але трималися, знаходячи духовну силу у творчості і взаємопідтримці.

Як художник-аквареліст Наталія Кохаль у проєкті у візуальних образах відтворила різні екзистенційні стани переживання війни. Її картини розкривають реальність війни, вчать її бачити, сприймати і приймати. Художниця презентувала великий часовий діапазон творів, розсуваючи межі часу, адже війна триває з 2014 року, тому її рефлексія має бути ширшою і глибшою. Осмислення повномасштабного вторгнення почалося з відтворення оберегових символів українців: вінків, квітів, рушникових орнаментів, народної пісні — усього того, що зберігається у підсвідомості на генному рівні і здавна виконує функцію захисту (Н. Кохаль. Соняшниковий. 2022 р.).

Українська традиційна символіка у картинах Наталії Кохаль постає у вимірі сьогодення. Так орнаментальні зображення воїнів-захисників переходять у площину сакралізації, стають частиною нашої культури (Н. Кохаль. Рушник. 2022 р.). Художниця поєднує красу природи і атрибути війни, аби ствердити силу життя (Н. Кохаль. Вродили вишні в Україні. 2015 р.). Вона зазначає, що «тендітна весна сильніша за літаки, танки і гармати», але вони є. Війна стала частиною нашого повсякдення: «їжаки», патрони у траві, ракета, що влучила у домівку, темрява блек-ауту — це все увійшло в наше життя і супроводжує його (Н. Кохаль. Червона гойдалка. 2022 р.; Рушник. 2022 р.; Аркуші з серії «Блекаут». 2023 р. тощо).Наталія розповідає, коли перший шок проходить — з’являються більш філософічні твори, глибокі візуальні метафори (Н. Кохаль. Розмова з чорним птахом. 2023 р.). Здатність подивитися без ілюзій і без страху у вічі ворогу, побачити його таким, яким він є, проаналізувати свої слабкості і переваги, на думку художниці, є важливим етапом осмислення війни.

Наталія впевнена, що ми молода держава і маємо потужний імпульс до творення нового, тому найважливіше зараз — наші Обереги і думки про майбутнє. Що таке добро і зло? Удаване і реальне? У чому цінність життя і смерті? — доленосні питання на цьому шляху.Увага! Проєкт «В реальному часі» презентує унікальні роботи, які музей навмисно не демонструє у режимі online. Запрошуємо до сеансу безпосереднього споглядання, мистецького діалогу з Наталією Кохаль через її роботи. Спробуйте розкрити сюжет концептуального триптиху «Місто Німфи і Мінотавра» (2022), провести метафоричні паралелі відомого античного міфу із подіями російсько-української війни.

Авторка заздалегідь вдячна за вашу інтерпретацію у книзі відгуків!Про художницю: Народилася у Києві. У 1992 році закінчила Київський державний художній інститут. Працює в галузі станкової графіки, живопису, ілюстрації та філателії, викладає акварельний живопис у студії «Художня майстерня Борисенко». Співпрацювала з багатьма українськими видавництвами, серед яких «Веселка», «Малятко», «А-ба-ба-га-ла-ма-га», «Просвіта», «Барвінок» тощо. Презентувала чотири персональні виставки, має широку географію пленерів у різних регіонах України та професійні нагороди за ілюстрації та акварельні роботи. Є переможницею у конкурсі «Краща марка Європи» за марку «Національні птахи. Соловейко» (2019 р.).

Вродили вишні в Україні. 2015 р. Папір, акварель.
Вітер сливи поламав. 2021 р. Папір, акварель.
Соняшниковий. 2022. Папір, акварель
Червона гойдалка. 2022 р. Папір, акварель
Рушник. 2022 р. Папір, акварель
Розмова з чорним птахом. 2023 р. Папір, акварель
Свічка. 2023 р. Аркуш з серії «Блекаут». Папір, акварель, гуаш
Кур’єр. 2023 р. Аркуш з серії «Блекаут». Папір, акварель, гуаш
Вечірній Київ. 2023 р. Аркуш з серії «Блекаут». Папір, акварель, гуаш
Марка «Національні птахи. Соловейко» (переможниця конкурсу «Краща марка Європи» (2019 р.)).

Read more

Ювілейна персональна виставка Миколи Маценка  «Прикладна культурологія»

Ювілейна персональна виставка Миколи Маценка «Прикладна культурологія»

24 червня Черкаський обласний художній музей презентував ювілейну персональну виставку Миколи Маценка — «Прикладна культурологія». Це, певною мірою, ретроспективна виставка, утворена із двох перманентних авторських серій, дотичних до культурологічного дискурсу із перспективи української ідентичності: «Неофольк» та Геральдична серія. Якщо у роботах серії «Неофольк» (своєрідні візуальні коломийки) образно повторюється впізнаваний орнаментальний мотив,

Виставка «Світоч Духу: Андрей Шептицький» спільно із командою Центру Шептицького Українського католицького університету

Виставка «Світоч Духу: Андрей Шептицький» спільно із командою Центру Шептицького Українського католицького університету

Черкаський музей спільно із командою Центру Шептицького Українського католицького університету презентує унікальну виставку про життєпис Митрополита Андрея Шептицького. Значення його постаті виходить далеко за межі соціально-історичного контексту Європи початку XX століття та локального — історії заходу України. Його ідеї, як захисника українського народу в часи Світових воєн, в останнє десятиліття активно

Виставка сучасної народної картини черкаської художниці-аматорки Марії Завалко «Барви рідного краю»

Виставка сучасної народної картини черкаської художниці-аматорки Марії Завалко «Барви рідного краю»

Черкаський художній музей презентує персональну виставку сучасної народної картини черкаської художниці аматорки Марії Завалко. Марія Завалко народилася 17 листопада1953 року на Кіровоградщині, згодом родина переїхала до Черкас. Її професійна діяльність не була пов’язана із творчістю. Закінчила Одеський гідрометеорологічний інститут (нині інститут екології). Працювала в одеському «Бюро погоди», а також