Мистецький проєкт «Святі воїни» Софії Атлантової, Олександра Клименка та Германа Клименка

Мистецький проєкт «Святі воїни» Софії Атлантової, Олександра Клименка та Германа Клименка

26 липня о 15:00 відбулось відкриття мистецького проєкту «Святі воїни», присвяченого мистецьким медитаціям на тему російсько-української війни.

Цикл творів написаних в традиційній техніці темперного та олійного живопису на ящиках з-під озброєнь. Виставка присвячена українським героям, що стали на захист нашої Батьківщини, її Незалежності. Подвиг українських героїв освячується і возвеличується. Водночас підкреслюється жертовний аспект героїчних діянь, їхня вкоріненість в українській традиції. Звернення до традиційної християнської іконографії розширює історичні рамки події, ставить в ряд історичних звершень українців від часів Володимира Великого. Святі воїни, написані на ящиках з-під набоїв, виступають не тільки символом та ідеалом християнської лицарської культури, небесними покровителями оборонців України, але й узагальненим ідеальним образом усіх тих, хто пожертвував життям за свободу України. Символіка перетворення смерті на життя – стрижнева для проєкту – отримає нове смислове забарвлення, підкреслюючи позачасові аспекти подвигу захисників України.

Цикл об’єднує в собі стилістику візантійського, давньоукраїнського, готичного та ренесансного мистецтва, об’єднуючи мистецькі традиції Сходу та Заходу.

ІКОНИ НА ЯЩИКАХ З-ПІД НАБОЇВ – проєкт київських художників Софії Атлантової, Олександра Клименка та Германа Клименка, присвячений мистецьким медитаціям на тему російсько-української війни.

Головна ідея проєкту – перетворення смерті (символом якої є ящик від озброєнь) на життя (яке в українській культурі традиційно уособлює ікона)

Ящики, на яких пишуться ікони, привезені з зони бойових дій. Саме тому ікони, написані на їхніх фрагментах, є мовчазними, але промовистими свідками цієї війни.

Концепція проєкту поєднує начебто несумісні речі: атрибути сучасної війни, і давню мистецьку мову, що сягає своїми витоками часів європейського середньовіччя. Таким чином російсько-українська війна осмислюється на тлі української і навіть європейської історії останнього тисячоліття.

Важливо, що ікона на ящику з-під озброєнь виступає не лише релігійним атрибутом, але передусім культурологічним феноменом, артоб'єктом. Виходячи за межі релігійного простору, вона стає зрозумілою будь-кому як в Україні, так і за її межами: в Європі та Америці.

Виставка на ящиках з-під набоїв експонувалась у таких містах, як-от Антверпен, Базель, Берн, Берлін, Бонн, Бостон, Брюссель, Бухарест, Вашингтон, Вінніпег, Варшава, Відень, Вільнюс, Гент, Кельн, Карлсруе, Кур, Клайпеда, Лондон, Лос-Анджелес, Маямі, Мілан, Монреаль, Мюнхен, Нюрнбергг, Нью-Йорк, Оксфорд, Оттава, Париж, Прага, Познань, Рим, Софія, Торонто, Трір, Цюрих, Чикаго, Філадельфія, Франкфурт-на-Майні, Ясси тощо (20 країн, 99 міст, 172 локації).

З весни 2015 року проєкт «Ікони на ящиках з-під набоїв», підтримує низку благодійних ініціатив та проєктів, направлених на допомогу українським військовим та мирним мешканцям, постраждалим від російської агресії.