Мистецький проєкт «Святі воїни» Софії Атлантової, Олександра Клименка та Германа Клименка

Мистецький проєкт «Святі воїни» Софії Атлантової, Олександра Клименка та Германа Клименка

26 липня о 15:00 відбулось відкриття мистецького проєкту «Святі воїни», присвяченого мистецьким медитаціям на тему російсько-української війни.

Цикл творів написаних в традиційній техніці темперного та олійного живопису на ящиках з-під озброєнь. Виставка присвячена українським героям, що стали на захист нашої Батьківщини, її Незалежності. Подвиг українських героїв освячується і возвеличується. Водночас підкреслюється жертовний аспект героїчних діянь, їхня вкоріненість в українській традиції. Звернення до традиційної християнської іконографії розширює історичні рамки події, ставить в ряд історичних звершень українців від часів Володимира Великого. Святі воїни, написані на ящиках з-під набоїв, виступають не тільки символом та ідеалом християнської лицарської культури, небесними покровителями оборонців України, але й узагальненим ідеальним образом усіх тих, хто пожертвував життям за свободу України. Символіка перетворення смерті на життя – стрижнева для проєкту – отримає нове смислове забарвлення, підкреслюючи позачасові аспекти подвигу захисників України.

Цикл об’єднує в собі стилістику візантійського, давньоукраїнського, готичного та ренесансного мистецтва, об’єднуючи мистецькі традиції Сходу та Заходу.

ІКОНИ НА ЯЩИКАХ З-ПІД НАБОЇВ – проєкт київських художників Софії Атлантової, Олександра Клименка та Германа Клименка, присвячений мистецьким медитаціям на тему російсько-української війни.

Головна ідея проєкту – перетворення смерті (символом якої є ящик від озброєнь) на життя (яке в українській культурі традиційно уособлює ікона)

Ящики, на яких пишуться ікони, привезені з зони бойових дій. Саме тому ікони, написані на їхніх фрагментах, є мовчазними, але промовистими свідками цієї війни.

Концепція проєкту поєднує начебто несумісні речі: атрибути сучасної війни, і давню мистецьку мову, що сягає своїми витоками часів європейського середньовіччя. Таким чином російсько-українська війна осмислюється на тлі української і навіть європейської історії останнього тисячоліття.

Важливо, що ікона на ящику з-під озброєнь виступає не лише релігійним атрибутом, але передусім культурологічним феноменом, артоб'єктом. Виходячи за межі релігійного простору, вона стає зрозумілою будь-кому як в Україні, так і за її межами: в Європі та Америці.

Виставка на ящиках з-під набоїв експонувалась у таких містах, як-от Антверпен, Базель, Берн, Берлін, Бонн, Бостон, Брюссель, Бухарест, Вашингтон, Вінніпег, Варшава, Відень, Вільнюс, Гент, Кельн, Карлсруе, Кур, Клайпеда, Лондон, Лос-Анджелес, Маямі, Мілан, Монреаль, Мюнхен, Нюрнбергг, Нью-Йорк, Оксфорд, Оттава, Париж, Прага, Познань, Рим, Софія, Торонто, Трір, Цюрих, Чикаго, Філадельфія, Франкфурт-на-Майні, Ясси тощо (20 країн, 99 міст, 172 локації).

З весни 2015 року проєкт «Ікони на ящиках з-під набоїв», підтримує низку благодійних ініціатив та проєктів, направлених на допомогу українським військовим та мирним мешканцям, постраждалим від російської агресії.

Read more

Ювілейна персональна виставка Миколи Маценка  «Прикладна культурологія»

Ювілейна персональна виставка Миколи Маценка «Прикладна культурологія»

24 червня Черкаський обласний художній музей презентував ювілейну персональну виставку Миколи Маценка — «Прикладна культурологія». Це, певною мірою, ретроспективна виставка, утворена із двох перманентних авторських серій, дотичних до культурологічного дискурсу із перспективи української ідентичності: «Неофольк» та Геральдична серія. Якщо у роботах серії «Неофольк» (своєрідні візуальні коломийки) образно повторюється впізнаваний орнаментальний мотив,

Виставка «Світоч Духу: Андрей Шептицький» спільно із командою Центру Шептицького Українського католицького університету

Виставка «Світоч Духу: Андрей Шептицький» спільно із командою Центру Шептицького Українського католицького університету

Черкаський музей спільно із командою Центру Шептицького Українського католицького університету презентує унікальну виставку про життєпис Митрополита Андрея Шептицького. Значення його постаті виходить далеко за межі соціально-історичного контексту Європи початку XX століття та локального — історії заходу України. Його ідеї, як захисника українського народу в часи Світових воєн, в останнє десятиліття активно

Виставка сучасної народної картини черкаської художниці-аматорки Марії Завалко «Барви рідного краю»

Виставка сучасної народної картини черкаської художниці-аматорки Марії Завалко «Барви рідного краю»

Черкаський художній музей презентує персональну виставку сучасної народної картини черкаської художниці аматорки Марії Завалко. Марія Завалко народилася 17 листопада1953 року на Кіровоградщині, згодом родина переїхала до Черкас. Її професійна діяльність не була пов’язана із творчістю. Закінчила Одеський гідрометеорологічний інститут (нині інститут екології). Працювала в одеському «Бюро погоди», а також