Матриця буття Юлії Скрипки

Матриця буття Юлії Скрипки

З 22 березня у Черкаському художньому музеї експонується персональна виставка Юлії Скрипки «Матриця буття».

Серії Юлії Скрипки, представлені у виставковому проєкті «Матриця буття», були створені вже після граничної дати 24.02.22, яка розділила життя в Україні на «до» та «після». Війна, апріорі, є найгіршим, що може статися із країною та її народом. Вона грубо ламає усталений порядок речей, розриває зв’язки та позбавляє «точки опори».

Художник за своєю природою є медіатором сутнісних змістів та станів, від узагальнених до таємно-індивідуалізованих. А його творчість завжди лишається тонкою мембраною, що розділяє світ зовнішній і внутрішній, водночас синтезуючи їх в образах.

Сприймаючи цю війну, одностайно, як найжахливішу подію, художники по-різному її відчувають та відтворюють. Хтось, опинившись в епіцентрі бойових дій, виплескує на полотно, папір або те, що було «під рукою», безпосередні тяжкі враження від побаченого й пережитого. Так з’явилась безліч живописних, графічних замальовок на кшталт «військових щоденників», а гіперреалістичні та сюрреалістичні образи ретранслюють приголомшливі меседжі про агресію. Інші митці в своїх абстрактних серіях фіксують, відтворюють, систематизують принципово нові емоційні стани, спричинені новою страшною реальністю, створюючи «каталоги», або своєрідні «гербарії» відчуттів.

Деякі творчі особистості абсолютно не в змозі безпосередньо торкатись важких реалій війни. Вони «тікають» від неї, поринаючи у мрійливі легкі акварелі, де блакить неба зустрічається із лазуровими хвилями моря, чи відтворюючи метафізичну тишу старих міських парків.

Юлія Скрипка не намагається уникати глибоко-травматичних тем, пов’язаних з війною: тут і біженці, які крокують поряд із своїми домашніми улюбленцями, і пусті зіниці зруйнованих будинків… Уява художниці наче пропускає цю жахливу реальність крізь емоційні, світлові, кольорові фільтри, стираючи її нестерпно-різкі контури. Як величні міфологічні герої, осяяні чудесним світлом, люди та тварини пройдуть крізь вогонь неушкодженими, а зруйновані будинки постануть із попелу.

«Дерево життя» Юлії Скрипки є центральним твором, та водночас «ключем» для сприйняття серії в цілому. Як відомо, це один з найважливіших архетипічних образів світової культури, що символізує безсмертя, нескінченність життя, його розмаїття. Цей мотив є дуже популярним в українському народному мистецтві: розписах писанок, скринь, рушників, настінних розписах.

Сучасний образ «дерева життя» Юлії Скрипки, що генетично пов’язаний з традицією, є втіленням Універсуму, усіх планів та форм буття. Водночас авторське вирішення є дуже індивідуалізованим, сповненим власного почуття прекрасного. Ця диво-квітка чимось нагадує улюблені в Україні вишукані мальви. Прозорі, пронизані світлом ніжно-рожеві «чашечки» слугують колискою для всіх Божих створінь: людей, звірів, птахів, рослин. Цей Світ, наче зроблений з тонкого різноколірного скла, постає у своїй вразливій крихкій красі. Складна багатошарова техніка виконання з ювелірною обробкою мініатюрних деталей; використання прозорих вітражних фарб, що створюють ефект внутрішнього сяйва — відсилають глядача до мистецтва старих майстрів та вічних цінностей.

Виплекані художницею образи, містять потужний емоційний та асоціативний заряд. Роздивляєшся і, наче, «відлітаєш» у світи стародавніх манускриптів, середньовічних гобеленів, готичних соборів з прозорими вітражами, старовинних скринь із вишуканими скарбами української народної культури. А потім знов якась магічна сила повертає у сьогодення і причаровує погляд до сучасних величних образів.

Зазвичай, а точніше до війни, у своєму живописі Юлія Скрипка розповідала дуже особисті історії: про сімейні цінності, улюблене місто з його неповторною аурою, старовинні київські будинки, «населені» дорогими серцю речами, що зберігають «пам’ять предків». Ці образи завжди були оповиті особливим авторським «сфумато», що, власне, і створювало ту загадково-ірреальну атмосферу сновидінь, спогадів, ароматів. Для багатьох шанувальників вони ставали своєрідною «кольоро-арома-терапією» від Юлії Скрипки, лишаючись, насамперед мистецтвом.

Read more

Мистецький проєкт «Святі воїни» Софії Атлантової, Олександра Клименка та Германа Клименка

Мистецький проєкт «Святі воїни» Софії Атлантової, Олександра Клименка та Германа Клименка

26 липня о 15:00 відбулось відкриття мистецького проєкту «Святі воїни», присвяченого мистецьким медитаціям на тему російсько-української війни. Цикл творів написаних в традиційній техніці темперного та олійного живопису на ящиках з-під озброєнь. Виставка присвячена українським героям, що стали на захист нашої Батьківщини, її Незалежності. Подвиг українських героїв освячується і возвеличується.

Виставка сімейних акварелей «Там, де були разом» родини архітекторів Наді і Петра Горпинко

Виставка сімейних акварелей «Там, де були разом» родини архітекторів Наді і Петра Горпинко

Присвячується світлій пам’яті Наді Горпинко 05 липня у Черкаському художньому музеї відбулося відкриття виставки сімейних акварелей родини архітекторів Наді і Петра Горпинко. Альбом сімейних акварелей — емоційні миті, спогади, мандри в минуле.Акварель — захоплення, помічниця, союзниця архітекторів на роботі і в сім’ї.Акварель про сімейні цінності: родина, спогади. Надія