Кіт Шредінгера Здура Бобіча

Кіт Шредінгера Здура Бобіча

/логотерапія мистецтвом/

Є твори, які змушують замислитись про природу мистецтва. У часи, коли невизначеність та неоднозначність стають ознаками доби, такі твори звертають до дослідження нестійких станів у теорії ігор, ритуалах переходу,  фрактальній естетиці, квантовій філософії. Увагу художників, яких цікавить перебування на «межі», привертають парадоксальні метафори, візуальні та смислові курйози.

Вважається, що за законами сприйняття ми не можемо одночасно побачити хрестоматійні «вазу та профілі» Едгара Рубіна. Творчість Здура Бобіча про те, що це – можливо. У його картинах взаємодіють закрите і відкрите, спустошене і наповнене, мить народження і мить смерті.  Звільнення від однозначності вибору – це можливість зобразити світ, який насправді є цілісним, а ми просто забули, що значить – бути справжніми.

Здур Бобіч зазначає: «Під час війни справжнє «Я» просинається. Ти або щось робиш. Або нічого. Енергія війни має трансформуватися у творчу енергію духу». Власне картина «Війна» (2022 р.) передає цей стан між ентропією світу і пробудженням.

У своїх творах Здур Бобіч прискіпливо розглядає різні виміри реальності, відновлює у сприйманні достовірність світу та його енергії. Це відновлення відбувається в момент усвідомлення власних страхів, ілюзій та забобонів. Про це дізнавалися на зустрічі. Також слухали з заплющеними очима авторські вірші-медитації. Слова, схожі на яскраві мазки пензля, перетворювалися в уяві на цілісні  символічні, метафоричні картини. Більшість з віршів – ліричні. Усі – чесні.

Зустріч з художником часто ламає стереотипи. Зазвичай ми шукаємо складні підтексти, адже звикли до ілюзій. Але творчість Здура Бобіча можливо не є ані постмодерністською провокацією, ані іронічною чи цинічною грою.  У ній присутня щирість метамодернізму, вона сповнена довіри до життя, яке автор сакралізує.  Насправді все прозоро: людські почуття, бажання і мрії.

Можливо, кіт Шредінгера Здура Бобіча – це просто кіт, поза умовами наукового експерименту. Його кіт сам експериментатор – вільний, вдумливий до світу і, звісно, привабливий для протилежної статі. Такий як є.

На питання: «Чи зцілює ваше мистецтво і від чого?» – Здур Бобіч відповів: «Не знаю, моє мистецтво сприймають дуже по-різному. Хотілося б, щоб зцілювало, але точно – воно зцілює мене, і можу сказати, це те, без чого моє життя неможливе».

Життя – це діалог зі світом, і воно продовжується: картини «Моє битіє» та «Музика життя» були виконана у співавторстві з донькою, молодою художницею Катериною Бабченко.

Здур Бобіч, Катерина Бабченко «Моє битіє». Папір, маркер. 2022 р.
Здур Бобіч «Війна». ДВП, олія. 2022 р.
Здур Бобіч «Я, кіт, балкон і небо». ДВП, олія. 2022 р.
Здур Бобіч, Катерина Бабченко «Музика життя». Папір, маркер. 2022 р.

Read more

Жіночий простір — воєнний час

Жіночий простір — воєнний час

До Дня Незалежності України Дирекція художніх виставок України спільно з Черкаським художнім музеєм презентує виставку живопису відомих українських художниць — Марти Базак, Ніни Бондаренко, Оксани Одайник, Ірини Єремєєвої, Дарії Добрякової, Юлії Скрипки, Катерини Косьяненко, Тамари Гержан, Анни Духовичної, Ірини Ситник та Ольги Карпенко. Ця виставка є продовженням культурно-мистецького проєкту «Жіночий простір

Виставка робіт Національної спілки художників України до Дня Незалежності

Виставка робіт Національної спілки художників України до Дня Незалежності

До Дня Незалежності України у Черкаському художньому музеї відбулося відкриття виставки Черкаської обласної організації Національної спілки художників України. До експозиції увійшли кращі твори спілчан, які рефлексують калейдоскопічні образи України тут і тепер. Художньо виразні живописні роботи, витончені графічні твори, зразки пластичного та народного декоративного мистецтва втілюють роздуми й переживання митців