Фотопроєкт Миколи Бабака «Вишневий Хутір»

Фотопроєкт Миколи Бабака «Вишневий Хутір»

Глиняна хата

Мов білий корабель стоїть із глини хата
На роздоріжжі спогадів і днів.
Змокріла стріха з дідухом, і м’ята
Напилася донесхочу дощів.
Забита хвіртка вже не зарипить,
І не розбудять босі ноги ранку.
Вода в криниці важко хлюпотить,
Поволі крадучися аж до ґанку.
Дощі вже з’їли стіни під вікно,
Із ліси залишилась тільки лата.
Лише у шибці бабине чоло
Ввижається, неначе біла хата.

1991 рік, збірка «Толока»

Подорожуючи селами Черкащини у пошуку артефактів для своєї колекції української культурної спадщини, Микола Бабак випадково натрапив на закинуте селище. Від минулих поколінь жителів Вишневого Хутору лишилися тільки напіврозвалені хати, розбиті віконні шибки, рештки меблів і городнього інвентарю, уламки розмальованого глиняного посуду та дерев’яний човен, що ледь тримався на поверхні мальовничого озера під парканом колись заможної сільської садиби. Побачена пустка глибоко вразила художника, і він вирішив зафіксувати рештки життя, що майже безслідно зникло з лиця землі.

У своєму фотопроєкті «Вишневий Хутір» Микола Бабак прагне зберегти рустикальну історичну пам’ять та культурну спадщину, що набуває особливої актуальності за умов чергової російсько-української війни.

Сільська культура відіграє надзвичайно важливе значення для України, адже вона є фундаментальною частиною її історії та невід’ємною складовою національної ідентичності її громадян. Саме у селі народилося багато українських письменників, художників, композиторів, науковців, політичних діячів, які зробили вагомий внесок у розвиток вітчизняної культури, науки й суспільства загалом. У 20-му та на початку 21-ого сторіччя українське село зазнало серйозних трансформацій під впливом процесів урбанізації, що мало глобальний негативний характер, а також внаслідок імперської колоніальної політики з боку росії. Зараз українські села знищуються сусідньою варварською країною через розв’язану нею війну з метою знищення нас як нації. В окремих регіонах України зруйновано десятки селищ, які навряд чи будуть відбудовані. Точна кількість повністю спустошених сіл наразі невідома, оскільки бойові дії тривають. Отже, фотопроєкт «Вишневий Хутір» ставить за мету привернути увагу глядача до українського села, що було центром життя і в якому формувалися та зберігалися національні традиції, мова і культура.

Проєкт реалізовано у межах програми Черкаської обласної ради з підтримки діяльності осередків національних творчих спілок Черкаської області.

Фотопроєкт створено Миколою Бабаком у співавторстві з Євгеном Матвєєвим у складі арттандему БМ Бабак-Матвєєв.

Кураторка проєкту — Вероніка Ганєчко.

Виставка діє з 13.02 по 13.03.2025

Read more

Майстерклас від Сергія Герасименка «Іконописні образи в техніці монотипія»

Майстерклас від Сергія Герасименка «Іконописні образи в техніці монотипія»

У Черкаському художньому музеї відбувся авторський майстерклас від Сергія Герасименка «Іконописні образи в техніці монотипія». Учасники мали змогу зануритися у світ сакрального мистецтва, опанувати особливості старовинної техніки та створити власні іконописні образи. Дякуємо всім, хто долучився до творчого процесу!

Здур Бобіч (Володимир Бабченко) «Ядерне тремтіння»

Здур Бобіч (Володимир Бабченко) «Ядерне тремтіння»

Черкаський художній музей презентує персональну виставку сучасного черкаського художника-графіка, концептуаліста Здура Бобіча (Володимира Бабченка) «Ядерне тремтіння». Творчий проєкт «Ядерне тремтіння» — це знеособлення людини і спотворена естетика, які мають перегук із футуризмом та водночас актуальні і у наш час. Також проєкт має подвійність сприйняття. «Ядерне тремтіння» — великі, сильні, базові, первісні відчуття