Архетип дерева в арт-практиці та мистецтві

Архетип дерева в арт-практиці та мистецтві

На суботній зустрічі з арт-практикою розглядали архетип Цілісності, його візуальні репрезентації та соціальні аспекти. Предметом обговорення стало дерево як міфологічний мотив культури та як модель світобудови. Через метафору Дерева життя говорили про автономію і цілісність, про стан особистісних меж, адже від нього залежить, як саме ми взаємодіємо зі світом. Через практику трансформації образів шукали шлях до гармонії та балансу віддачі-прийняття.

Контекстом для обговорення стала робота з фондової колекції музею черкаського живописця Олега Баумейстера (1939-1983) «В сонячний день». В умовах панування методу соцреалізму Олег Баумейстер обрав шлях збереження своєї творчої індивідуальності через зображення поетичних образів справжнього, а не синтетичного, спотвореного «суспільним замовленням» українського життя. Його образи вкорінено у народному світовідчутті. Міркували про художні засоби, безмежність планів зображення, знаковість зображуваного об’єкту, зокрема, дивовижного подвійного образу дерева на його картині.

Прикладом нарративної казкотерапії з теми стало есе Монтессорі-педагога Галини Приз «Якби я була деревом». На рівні універсальних культурних символів і в індивідуальній творчості дерево є метафорою самої людини.

У процесі обговорення виникла дискусія про користь і не-користь у житті і мистецтві. Чи завжди має дерево бути корисним? А якщо воно не приносить плоди? Що таке «плід творчої діяльності»?

Read more

Микола Маценко «РІКА — МОРЕ»

Микола Маценко «РІКА — МОРЕ»

16 січня у Черкаському художнього музеї відбулось відкриття персональної виставки Миколи Маценка «РІКА — МОРЕ» Творчості Миколи Маценка притаманна іронія, інтерес до історичних тем, деколонізації, поєднання традиційного і актуального. Ще з початку 1990-х рр.. художник приділяє значну увагу питанням ідентичності та місця України у світовому культурному просторі. Завдяки виразності та впізнаваності