Архетип дерева в арт-практиці та мистецтві

Архетип дерева в арт-практиці та мистецтві

На суботній зустрічі з арт-практикою розглядали архетип Цілісності, його візуальні репрезентації та соціальні аспекти. Предметом обговорення стало дерево як міфологічний мотив культури та як модель світобудови. Через метафору Дерева життя говорили про автономію і цілісність, про стан особистісних меж, адже від нього залежить, як саме ми взаємодіємо зі світом. Через практику трансформації образів шукали шлях до гармонії та балансу віддачі-прийняття.

Контекстом для обговорення стала робота з фондової колекції музею черкаського живописця Олега Баумейстера (1939-1983) «В сонячний день». В умовах панування методу соцреалізму Олег Баумейстер обрав шлях збереження своєї творчої індивідуальності через зображення поетичних образів справжнього, а не синтетичного, спотвореного «суспільним замовленням» українського життя. Його образи вкорінено у народному світовідчутті. Міркували про художні засоби, безмежність планів зображення, знаковість зображуваного об’єкту, зокрема, дивовижного подвійного образу дерева на його картині.

Прикладом нарративної казкотерапії з теми стало есе Монтессорі-педагога Галини Приз «Якби я була деревом». На рівні універсальних культурних символів і в індивідуальній творчості дерево є метафорою самої людини.

У процесі обговорення виникла дискусія про користь і не-користь у житті і мистецтві. Чи завжди має дерево бути корисним? А якщо воно не приносить плоди? Що таке «плід творчої діяльності»?

Read more

Виставка до Дня Української Державності «Державотворці України»

Виставка до Дня Української Державності «Державотворці України»

До Дня Української Державності у Черкаському художньому музеї розгорнуто виставку заслуженого художника України Максима Гладька «Державотворці України». Виставка вже експонується і доступна для перегляду відвідувачів до 27 липня 2025 р.

Ювілейна персональна виставка Миколи Маценка  «Прикладна культурологія»

Ювілейна персональна виставка Миколи Маценка «Прикладна культурологія»

24 червня Черкаський обласний художній музей презентував ювілейну персональну виставку Миколи Маценка — «Прикладна культурологія». Це, певною мірою, ретроспективна виставка, утворена із двох перманентних авторських серій, дотичних до культурологічного дискурсу із перспективи української ідентичності: «Неофольк» та Геральдична серія. Якщо у роботах серії «Неофольк» (своєрідні візуальні коломийки) образно повторюється впізнаваний орнаментальний мотив,