Культурно-мистецький проєкт «В реальному часі» Наталія Кохаль, Олена Толкачова, Ганна Цариковська

Культурно-мистецький проєкт «В реальному часі» 
Наталія Кохаль, Олена Толкачова, Ганна Цариковська

Дирекція художніх виставок України спільно з Черкаським обласним художнім музеєм презентує масштабний культурно-мистецький проєкт «В реальному часі» за участі відомих українських художниць: Наталії Кохаль, Олени Толкачової, Ганни Цариковської. «В реальному часі» є продовженням проєкту «Наживо».

Виставка-проєкт «Наживо» має дату початку — це 24 лютого 2022  року. Розпочатий як спосіб емоційного самозахисту художниць, він перетворився у великий проєкт, що розвивається у часі і просторі, поповнюється новими роботами і буде завершений із завершенням цієї війни. Попередні виставки відбувались у різних локаціях. Перша виставка відбулась у галереї «Митець» (м. Київ) у жовтні 2022 року, друга у Національному музеї Тараса Шевченка (м. Київ) у грудні 2022 року, третя — в стінах Київської картинної галереї. Проєкти «Наживо» та «В реальному часі» про індивідуальний емоційний досвід мисткинь, які в режимі реального часу переживають події війни та інтерпретують їх у мистецькі твори, які змінюються і набувають нового змісту, філософії і форми так, як змінюється і вся країна.  

24 лютого 2022 року розділили життя на «до» і «після». Війна, що вже дев’ять років точиться в Україні, наблизилась до кожного з нас, перестала бути дещо абстрактним явищем, що відбувається далеко і не з нами, набула жахливої реальності, що хлинула прямим ефіром в інформаційний простір картинами руйнувань і смерті, рідний Київ оглушив тривожною тишею, заговорив мовою далеких і близьких вибухів, обгородився блокпостами, протитанковими їжаками. Разом з тим це час, коли пишеться нова героїчна історія України мужніх і нескорених чоловіків і жінок.

Для трьох жінок, що походять із династій українських митців, стало принциповим залишитись в Києві у цей важкий час. Ми є свідками, що можуть зафіксувати образи, емоції і відчуття, які переповнюють, протиставити архаїчному жаху руйнування і смерті красу і вічну енергію мистецтва. Можна знищити театр, не можна знищити п’єсу, можна вбити співака, але жодна ракета не влучить у пісню, не поцілить у музику. Так і картина художника сьогодні стає артефактом часу Національно-визвольної війни, унікальним творчим досвідом митця, що в режимі реального часу переживає реальні емоції.

У цьому контексті стає важливим вибір митцем мови образів і сюжетів. Художник у творчому процесі здатен створювати свої унікальні наративи, мистецькі об’єкти, які стають частиною культурної пам’яті українців, методом емоційного порятунку себе і оточуючих, засобом захисту і протидії сюрреалістичній жорстокості руйнівної енергії війни. Звернення до сакральних символів, форм і знаків (таких, як зображення рослин і птахів, українських вінків, рушників, орнаментальних і декоративних мотивів трипільської культури та інше), філософське переосмислення подій, свідками яких ми були, зумовлено загостреним бажанням зберегти своє унікальне обличчя, культуру і самобутність, бути не космополітичним мешканцем Світу, а УКРАЇНСЬКИМ митцем, що тут і зараз разом зі своєю країною і своїм народом творить свою історію.

Read more

Майстерклас від Сергія Герасименка «Іконописні образи в техніці монотипія»

Майстерклас від Сергія Герасименка «Іконописні образи в техніці монотипія»

У Черкаському художньому музеї відбувся авторський майстерклас від Сергія Герасименка «Іконописні образи в техніці монотипія». Учасники мали змогу зануритися у світ сакрального мистецтва, опанувати особливості старовинної техніки та створити власні іконописні образи. Дякуємо всім, хто долучився до творчого процесу!

Здур Бобіч (Володимир Бабченко) «Ядерне тремтіння»

Здур Бобіч (Володимир Бабченко) «Ядерне тремтіння»

Черкаський художній музей презентує персональну виставку сучасного черкаського художника-графіка, концептуаліста Здура Бобіча (Володимира Бабченка) «Ядерне тремтіння». Творчий проєкт «Ядерне тремтіння» — це знеособлення людини і спотворена естетика, які мають перегук із футуризмом та водночас актуальні і у наш час. Також проєкт має подвійність сприйняття. «Ядерне тремтіння» — великі, сильні, базові, первісні відчуття