Я-Маска або «Що в мені бачать інші»?

Я-Маска або «Що в мені бачать інші»?
Найкраща маска, яку ми можемо надіти – це наше особисте обличчя (Ф. Ніцше)

Продовжуємо досліджувати архетипи.

12 червня в 14.00 відбудеться інтерактивна зустріч з арт-практикою, яка буде присвячена архетипу Маски (за Карлом Юнгом – Персони).

На попередній зустрічі дізналися про основні функції маски, які дозволяють людині через різні соціальні ролі адаптуватися до соціуму. В цей раз поговоримо про зв'язок маски з рисами характеру, про обличчя як дзеркало маски, фізіогноміку її прояву. У культурі маска – це зримий символ, в психологічних проявах вона є невидимою, проте ми її бачимо через тілесні прояви. При цьому маска – яскрава метафора не лише захисної поведінки на момент «тут і тепер», а й усіх пережитих подій та ставлення до життя в цілому.  Маска часто проявляє нашу потаємну сутність в гіпертрофованій формі (як у фільмі «Маска» (Чак Рассел, 1994 р.) з Джимом Керрі).

Контекстом для обговорення буде картина з постійної експозиції Черкаського обласного художнього музею полтавського художника Лева Маркосяна «Жінка в капелюсі».

На зустрічі дізнаємось, як через мистецтво ми можемо навчитися «зчитувати» невиражені емоції і почуття через інтуїтивне сприймання та подальший аналіз образів, а через арт-практику знайдемо шлях до вираження власних ресурсних станів.

Куратор: Оксана Пушонкова.

Read more

Виставка до Дня Української Державності «Державотворці України»

Виставка до Дня Української Державності «Державотворці України»

До Дня Української Державності у Черкаському художньому музеї розгорнуто виставку заслуженого художника України Максима Гладька «Державотворці України». Виставка вже експонується і доступна для перегляду відвідувачів до 27 липня 2025 р.

Ювілейна персональна виставка Миколи Маценка  «Прикладна культурологія»

Ювілейна персональна виставка Миколи Маценка «Прикладна культурологія»

24 червня Черкаський обласний художній музей презентував ювілейну персональну виставку Миколи Маценка — «Прикладна культурологія». Це, певною мірою, ретроспективна виставка, утворена із двох перманентних авторських серій, дотичних до культурологічного дискурсу із перспективи української ідентичності: «Неофольк» та Геральдична серія. Якщо у роботах серії «Неофольк» (своєрідні візуальні коломийки) образно повторюється впізнаваний орнаментальний мотив,