Фотопроєкт Миколи Бабака «Вишневий Хутір»

Фотопроєкт Миколи Бабака «Вишневий Хутір»

Глиняна хата

Мов білий корабель стоїть із глини хата
На роздоріжжі спогадів і днів.
Змокріла стріха з дідухом, і м’ята
Напилася донесхочу дощів.
Забита хвіртка вже не зарипить,
І не розбудять босі ноги ранку.
Вода в криниці важко хлюпотить,
Поволі крадучися аж до ґанку.
Дощі вже з’їли стіни під вікно,
Із ліси залишилась тільки лата.
Лише у шибці бабине чоло
Ввижається, неначе біла хата.

1991 рік, збірка «Толока»

Подорожуючи селами Черкащини у пошуку артефактів для своєї колекції української культурної спадщини, Микола Бабак випадково натрапив на закинуте селище. Від минулих поколінь жителів Вишневого Хутору лишилися тільки напіврозвалені хати, розбиті віконні шибки, рештки меблів і городнього інвентарю, уламки розмальованого глиняного посуду та дерев’яний човен, що ледь тримався на поверхні мальовничого озера під парканом колись заможної сільської садиби. Побачена пустка глибоко вразила художника, і він вирішив зафіксувати рештки життя, що майже безслідно зникло з лиця землі.

У своєму фотопроєкті «Вишневий Хутір» Микола Бабак прагне зберегти рустикальну історичну пам’ять та культурну спадщину, що набуває особливої актуальності за умов чергової російсько-української війни.

Сільська культура відіграє надзвичайно важливе значення для України, адже вона є фундаментальною частиною її історії та невід’ємною складовою національної ідентичності її громадян. Саме у селі народилося багато українських письменників, художників, композиторів, науковців, політичних діячів, які зробили вагомий внесок у розвиток вітчизняної культури, науки й суспільства загалом. У 20-му та на початку 21-ого сторіччя українське село зазнало серйозних трансформацій під впливом процесів урбанізації, що мало глобальний негативний характер, а також внаслідок імперської колоніальної політики з боку росії. Зараз українські села знищуються сусідньою варварською країною через розв’язану нею війну з метою знищення нас як нації. В окремих регіонах України зруйновано десятки селищ, які навряд чи будуть відбудовані. Точна кількість повністю спустошених сіл наразі невідома, оскільки бойові дії тривають. Отже, фотопроєкт «Вишневий Хутір» ставить за мету привернути увагу глядача до українського села, що було центром життя і в якому формувалися та зберігалися національні традиції, мова і культура.

Проєкт реалізовано у межах програми Черкаської обласної ради з підтримки діяльності осередків національних творчих спілок Черкаської області.

Фотопроєкт створено Миколою Бабаком у співавторстві з Євгеном Матвєєвим у складі арттандему БМ Бабак-Матвєєв.

Кураторка проєкту — Вероніка Ганєчко.

Виставка діє з 13.02 по 13.03.2025

Read more

Ювілейна персональна виставка Миколи Маценка  «Прикладна культурологія»

Ювілейна персональна виставка Миколи Маценка «Прикладна культурологія»

24 червня Черкаський обласний художній музей презентував ювілейну персональну виставку Миколи Маценка — «Прикладна культурологія». Це, певною мірою, ретроспективна виставка, утворена із двох перманентних авторських серій, дотичних до культурологічного дискурсу із перспективи української ідентичності: «Неофольк» та Геральдична серія. Якщо у роботах серії «Неофольк» (своєрідні візуальні коломийки) образно повторюється впізнаваний орнаментальний мотив,

Виставка «Світоч Духу: Андрей Шептицький» спільно із командою Центру Шептицького Українського католицького університету

Виставка «Світоч Духу: Андрей Шептицький» спільно із командою Центру Шептицького Українського католицького університету

Черкаський музей спільно із командою Центру Шептицького Українського католицького університету презентує унікальну виставку про життєпис Митрополита Андрея Шептицького. Значення його постаті виходить далеко за межі соціально-історичного контексту Європи початку XX століття та локального — історії заходу України. Його ідеї, як захисника українського народу в часи Світових воєн, в останнє десятиліття активно

Виставка сучасної народної картини черкаської художниці-аматорки Марії Завалко «Барви рідного краю»

Виставка сучасної народної картини черкаської художниці-аматорки Марії Завалко «Барви рідного краю»

Черкаський художній музей презентує персональну виставку сучасної народної картини черкаської художниці аматорки Марії Завалко. Марія Завалко народилася 17 листопада1953 року на Кіровоградщині, згодом родина переїхала до Черкас. Її професійна діяльність не була пов’язана із творчістю. Закінчила Одеський гідрометеорологічний інститут (нині інститут екології). Працювала в одеському «Бюро погоди», а також